Regulamin


 

I Postanowienia ogólne
 
§1
 
  1. Rada Rodziców zwana dalej Radą działa na podstawie ustawy o systemie oświaty statutu szkoły i niniejszego regulaminu
 
§2 
 
  1. Jeśli w czasie kadencji Rady z jej składu ubędzie członek Rady (przedstawiciel oddziału) organizuje się nowe lub uzupełniające wybory do Rady.
  2. Rada podejmuje decyzję o przeprowadzeniu wyborów nowych lub uzupełniających i określa zasady ich przeprowadzenia. 
 
§3
 
  1. Rada może tworzyć komisje i zespoły zadaniowe o charakterze opiniując - doradczym.
  2. Zasady tryb tworzenia oraz zadania komisji i zespołów ustala Rada.
 
II Wybory do Rady
 
§1 
 
  1. Wybory do Rady reguluje Ustawa o systemie oświaty z 11 kwietnia 2007 roku Dz.U. 2007 nr 80, poz. 542.Oddziałowa Rada Rodziców wybierana jest w tajnym głosowaniu przeprowadzonym przez wychowawcę klasy na pierwszym ogólnym zebraniu rodziców lub opiekunów prawnych uczniów danej klasy w każdym roku szkolnym, przy czym obowiązuje zasada, że jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic lub opiekun.
  2. Przedstawiciel Oddziałowej Rady Rodziców może reprezentować tylko jedną klasę.
  3. W przypadkach losowych przedstawiciel Oddziałowej Rady Rodziców może być reprezentowany przez osobę, która uzyskała kolejną niższą liczbę głosów. Osoba ta zachowuje wszelkie prawa i obowiązki reprezentanta Oddziałowej Rady Rodziców.
 
III. Władze Rady
 
§1
 
  1. Rada wybiera ze swojego grona Przewodniczącego Rady, Zastępcę Przewodniczącego, Sekretarza i Skarbnika.
 
§2
 
  1. Przewodniczący Rady organizuje prace Rady zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady reprezentuje Radę na zewnątrz.
  2. Zastępca Przewodniczącego Rady przejmuje obowiązki Przewodniczącego w czasie jego nieobecności. Zakres działań Zastępcy ustala Przewodniczący.
  3. Sekretarz Rady odpowiada za dokumentację Rady i protokołowanie jej posiedzeń.
  4. Skarbnik Rady odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem gromadzonym przez Radę.
  5. Komisja Rewizyjna nadzoruje pracę Rady w tym działalność finansową. Raz w roku Komisja Rewizyjna stawia rodzicom sprawozdanie z wykonywanego nadzoru.
 
IV. Posiedzenia Rady
 
§1
 
  1. Posiedzenia Rady odbywają się w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
  2. Poza terminami ustalonymi w harmonogramie posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący, powiadamiając członków Rady, co najmniej siedem dni przed terminem posiedzenia. W szczególnych uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może zwołać posiedzenia Rady w trybie pilnym bez zachowania siedmiodniowego terminu.
  3. Posiedzenia Rady mogą być również zwoływane w każdym czasie: z inicjatywy 1/3 składu Rady, na wniosek Dyrektora Szkoły lub Rady Pedagogicznej.
 
§2
 
  1. Przygotowanie posiedzenia Rady jest obowiązkiem Przewodniczącego. Członkowie Rady na siedem dni przed posiedzeniem otrzymują projekt porządku obrad. Projekt porządku obrad jest zamieszczony także na stronie internetowej szkoły.
  2. Posiedzenia Rady są prowadzone przez Przewodniczącego lub upoważnionego członka Rady.
  3. W posiedzeniach Rady może brać udział z głosem doradczym Dyrektor lub inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.
  4. Posiedzenie Rady jest ważne, jeśli bierze w nim udział, co najmniej połowa członków Rady.
 
§3
 
  1. Posiedzenia Rady są protokołowane.
  2. Protokoły posiedzeń Rady są przyjmowane przez Radę w drodze głosowania na następnym posiedzeniu Rady.
 
V. Podejmowanie uchwał
 
§1
 
  1. Rada obraduje na zebraniach i podejmuje uchwały w sprawach należących do ich kompetencji określonych w ustawach oraz przepisach wydawanych na podstawie tych ustaw.
  2. Uchwały Rady są podejmowane w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
  3. Głosowanie w sprawach personalnych odbywa się w trybie tajnym.
 
§2
 
  1. Uchwały Rady są numerowane w sposób ciągły w danym roku szkolnym.
 
§3
 
  1. Opinie Rady są wydawane w takim samym trybie, co uchwały.
 
VI. Prawa i obowiązki członków Rady.
 
§1
 
  1. Członkowie Rady mają prawo:
  2. dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczego poza informacjami dokumentami uznanymi za poufne lub dotyczącymi spraw personalnych.
  3. wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach szkoły
  4. głosowania na równych prawach w przypadku wszystkich decyzji podejmowanych przez Radę.
  5. Członkowie Rady mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach rady.
  6. Nieobecność przedstawiciela Oddziałowej Rady Rodziców lub jego zastępcy skutkuje poinformowaniem wychowawcy danej klasy.
  7. Żadne z członków Rady Rodziców nie ma prawa indywidualnie zajmować oficjalnego stanowiska w sprawach dotyczących szkoły bez porozumienia z pozostałymi członkami Rady Rodziców.
 
VII. Fundusze Rady
 
§1
 
  1. Rada może gromadzić fundusze przeznaczone na działalność statutową szkoły
§2
 
  1. Szczegółowe zasady wydatkowania funduszu Rady są ustalane corocznie przez Radę w preliminarzu budżetowym.
  2. Środki z funduszu Rady mogą być przeznaczone jedynie na zadania, które wynikają ze statutu szkoły.
  3. Rada gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności Szkoły z następujących źródeł:
  • składek wnoszonych przez Rodziców lub opiekunów prawnych uczniów szkoły,
  • darowizn osób prywatnych i instytucji,
  • wpływów z instytucji i organizacji społecznych
  • innych źródeł
  1. Środki finansowe zgromadzone w funduszu Rady mogą być przeznaczone na:
  • dofinansowanie zajęć pozalekcyjnych i nadobowiązkowych
  • dofinansowanie imprez szkolnych o charakterze kulturalnym lub oświatowym
  • zakup pomocy dydaktycznych i naukowych
  • nagrody dla uczniów za wyniki w nauce i osiągnięcia w konkursach
  • promocję szkoły
  • inne cele zgodne z obowiązującym prawem
 
§3
 
Pisemnie wnioski o środki z funduszu Rady mogą składać:
  1. Dyrektor
  2. Rada Pedagogiczna
  3. Samorząd Uczniowski
  4. Uchwały Rady Rodziców
 
§4
 
  1. Rada ma wydzielone konto bankowe.
  2. Środkami zgromadzonymi na koncie Rady dysponuje za pośrednictwem dwóch upoważnionych osób:
  • Przewodniczącego i Skarbnika
VIII. Postanowienia końcowe