O zerówce w siódemce
O ZERÓWCE W SIÓDEMCE
Zerówka przy Szkole Podstawowej Nr 7 im Heleny Raszki w Szczecinie jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 17.00.
Organem prowadzącym jest Gmina Miasto Szczecin.
Nadzór pedagogiczny sprawuje Zachodniopomorskie Kuratorium Oświaty.
Dyrektorem szkoły od 01 . 01 . 2022 roku jest mgr Przemysław Krześlak.
W naszym oddziale przedszkolnym stwarzamy ciepłą i przyjazną atmosferę, by zapewnić naszym wychowankom wszechstronny rozwój emocjonalny, społeczny, fizyczny i poznawczy; wspieramy zdolności i zainteresowania dzieci respektując ich potrzeby i możliwości oraz dbamy o wyrównywanie szans edukacyjnych naszych wychowanków. Działamy we współpracy ze środowiskiem rodzinnym jak i lokalnym.
SYLWETKA ABSOLWENTA
Chcemy, aby nasze dzieci wyrosły na:
-
mądrych,
-
dobrych,
-
samodzielnych,
-
szczęśliwych ludzi,
-
i w przyszłości zbudowały trwałe rodziny
Aby nasi wychowankowie:
- wnieśli twórczy wkład w życie społeczne,
- byli dobrze przygotowani do podjęcia obowiązków szkolnych,
- mieli dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
- potrafili współdziałać w zespole,
- byli zainteresowani nauką i literaturą,
- mieli ukształtowane poczucie własnej wartości,
- byli aktywni w podejmowaniu działań,
- lubili działania twórcze,
- byli wrażliwi estetycznie,
- akceptowali zdrowy styl życia,
- mieli bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,
- byli gotowi do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego
-
czuli się Polakami i Europejczykami.
PORZĄDEK DNIA W ZERÓWCE
7.00-9.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
|
8.00-8.50 |
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidulna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
|
8.50-9.00 |
Przygotowania do śniadania
|
9.00-9.30 |
Śniadanie
|
9.30-10.30 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
|
10.30-11.30 |
Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu(np.ogrodzie, na boisku, w parku) lub w sali; ćwiczenia gimnastyczne.
|
11.30-12.30 |
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (czytanie fragmentów książek).
|
12.30-12.45 |
Przygotowanie do obiadu.
|
12.50-13.20 |
Obiad i podwieczorek.
|
13.20-14.00 |
Słuchanie tekstu czytanego, słuchowisk, oglądanie filmów edukacyjnych. Rozmowy kierowane, podsumowujące, wyciąganie wniosków, burza mózgów, własna ocena.
|
14.00-17.00 |
Rozchodzenie się dzieci. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Rozwijanie zainteresowań dzieci.
|