ZASIŁEK SZKOLNY
ZASIŁEK SZKOLNY
Zasiłek może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego. Zasiłek szkolny może być przyznany raz lub kilka razy w roku, niezależnie od otrzymywanego stypendium szkolnego.
Zdarzenie losowe to zjawisko zewnętrzne w stosunku do uprawnionego, którego nie można było przewidzieć ani mu przeciwdziałać (np. klęska żywiołowa, śmierć lub choroba jednego z rodziców).
Zasiłek szkolny może być przyznany w przypadku:
- śmierci rodzica lub prawnego opiekuna,
- klęski żywiołowej,
- kradzieży z włamaniem,
- nagłej choroby w rodzinie ucznia,
- innych, szczególnych okoliczności.
Wnioski o przyznanie zasiłku szkolnego składa się w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od wystąpienia zdarzenia uzasadniającego przyznanie tego zasiłku.
Urna, do której Państwo możecie składać wypełnione dokumenty znajduje się w budynku przy ul. Złotowskiej za drzwiami przy wejściu głównym po prawej stronie na regale.
Wnioski można pobrać na stronie internetowej Urzędu Miasta (eurzad.szczecin.pl) lub w sekretariacie szkoły.
Administratorem danych osobowych podanych we wnioskach o przyznanie zasiłku lub stypendium szkolnego jest Gmina Miasto Szczecin – Urząd Miasta Szczecin z siedzibą w Szczecinie, pl. Armii Krajowej 1. Inspektor ochrony danych w Gminie Miasto Szczecin – Urząd Miasta Szczecin: Dane kontaktowe: Inspektor ochrony danych: Urząd Miasta Szczecin, pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin, telefon: 914245702, e-mail: iod@um.szczecin.pl. Powyższe dane kontaktowe służą wyłącznie do kontaktu w sprawach związanych bezpośrednio z przetwarzaniem danych osobowych, a inspektor ochrony danych nie posiada i nie udziela informacji dotyczących realizacji wniosków. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) zwanym RODO (art. 6 ust. 1 lit. a, c i art. 9 ust. 2 lit. b RODO). Celem przetwarzania danych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa tj. ustalenie prawa do stypendium szkolnego. Podstawą prawną przetwarzania danych jest ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Uchwała nr XXXVII/926/09 Rady Miasta Szczecin z dnia 20 lipca 2009 r.
Prawa przysługujące osobie w zakresie danych osobowych jej dotyczących:
- prawo dostępu do danych osobowych – art. 15 RODO;
- prawo sprostowania danych – art. 16 RODO;
- prawo do usunięcia danych – art. 17 RODO;
- prawo ograniczenia przetwarzania – art. 18 RODO;
- prawo do cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a lub art. 9 ust. 2 lit a RODO;
- prawo do wnoszenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
- na zasadach określonych w RODO.
- Podanie danych jest wymagane do realizacji celu, dla którego dane są przetwarzane. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe zrealizowanie celu.
- Podanie danych w zakresie numeru telefonu jest dobrowolne. Brak podania tych danych utrudni kontakt z Wnioskodawcą.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres zgodny z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
Pełna treść klauzuli informacyjnej dotyczącej obowiązków Administratora - Gminy Miasto Szczecin – Urząd Miasta Szczecin, zamieszczona jest na stronie BIP, w zakładce „Ochrona danych osobowych/ RODO”. W przypadku wątpliwości szczegółowe informacje uzyskają Państwo pod numerem telefonu 91/4245797.