Październik
Ile jest matematyki w kodowaniu,
a ile jest kodowania w matematyce?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
W październiku sprawdzali to uczniowie edukacji wczesnoszkolnej bawiąc się, kodując, programując.
W ramach projektu wykonywali zadania, zagadki, łamigłówki pod hasłem: „Szyfr liczbowy - kryptologia” - zakodowana matematyka – programowanie bez prądu (off).
Uczniowie wybierali zadania umieszczone na naszej zakodowanej tablicy.
Samodzielnie rozwiązane zadania wrzucali do skrzynek.
29 października wylosowani zostali uczniowie, którzy zostali Mistrzami Miesiąca.
Mistrzowie Października otrzymali dyplomy i drobne nagrody.
Podczas październikowego kodowania uczniowie przekonali się, że kodowanie i matematyka bardzo łączą się ze sobą. Karty z tablicy znikały bardzo szybko.
Okazuje się, że w edukacji wczesnoszkolnej kodowanie może stać się efektywną i bardzo lubianą zabawą, która wspiera rozwój dziecka. Wprowadzenie w świat logicznego, algorytmicznego myślenia, analizowanie i rozwiązywanie problemów, odczytywanie informacji, przekładanie kodu na konkretne działania - rozwijają wyobraźnię i kreatywność. Wprowadzając aktywności oparte o proste narzędzia, pozwalamy dzieciom poznać tajniki programowania.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kodujemy cały rok!
A w listopadzie? - „Na dworze plucha” – zakodowana jesień.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .