Styczeń - Luty
Już mija kilka miesięcy kiedy bawimy się w kodowanie z naszymi najmłodszymi uczniami, którzy przekonali się, że nie jest to takie trudne jak się wydaje. Przede wszystkim dlatego, że się wspólnie świetnie bawimy. A przecież nauka przez zabawę jest najciekawsza. Języka programowania da się nauczyć, podczas wspólnych zabaw, które mogą być atrakcyjną formą spędzania wolnego czasu.
Styczeń i luty to miesiące, które kojarzą nam się z zimą, ze śniegiem, bałwanem, sportami zimowymi …..
W naszym zimowym kodowaniu każdy znalazł coś dla siebie, były pomysły na aktywności, które przybliżają naszym uczniom podstawy programowania.
Zaproponowaliśmy dzieciom sprawdzone i ulubione zadania zimowe, ciekawe i atrakcyjne zabawy, gry, ćwiczenia połączone z ortografią:
- Łamigłówki i zakodowane kolorowe obrazki - to świetny sposób na obrazowe przedstawienie dzieciom podstaw programowania,
- Zakodowanie obrazka samodzielnie odczytując współrzędne poszczególnych kolorów i zapisując je,
- Tworzenie prostych rysunków poruszając się tylko po liniach,
- Zakodowany obrazek strzałkami - wystarczy zapisać ile pól się przesunąć i w jakim kierunku.
- Przekazanie zakodowanej instrukcji koledze wraz z zaznaczeniem kropki startowej – na podstawie zakodowanej instrukcji odtworzenie rysunku,
- Tworzenie współrzędnych i wyznaczanie drogi,
- Zabawa w robota i nauka wydawania komend.
Myślę, że w tym miesiącu wszyscy poczuliśmy zimowy klimat,
mimo, że śniegu w tym roku było niewiele.
A oto nasi Mistrzowie:
Anna Rachwał