„MISTRZ CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM”


 
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM
 
DLA KLAS II i III
 
text_mistrz-czytanie.png
 
czytanie_zrozumienie-logo.png
 
Organizator:
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Heleny Raszki w Szczecinie
 
Osoby odpowiedzialne:
Iwona Wiśniewska, Anna Rachwał, Małgorzata Hełmecka-Malarz
 
Uczestnicy:
po 2 uczniów SP 7 z każdej klasy drugiej i trzeciej wyłonionych np. w ramach wewnątrzklasowego sprawdzianu czytania ze zrozumieniem.
 
Cele konkursu:
  • doskonalenie umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem, pisania i wykorzystywania wiedzy w praktyce oraz korzystania z podanych informacji
  • kształtowanie koncentracji,
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych uczniów,
  • zachęcanie do zdobywania wiedzy i umiejętności,
  • kształtowanie umiejętności zdrowej rywalizacji i radzenia sobie ze stresem.
Organizacja konkursu:
 
  • W konkursie biorą udział uczniowie klas II i III Szkoła Podstawowa nr 7 im. Heleny Raszki w Szczecinie
  • Konkurs odbędzie się 26.04.2023 r.
  • Organizatorki konkursu przeprowadzą test i jako Komisja Konkursowa dokonają sprawdzenia arkuszy, przygotują protokół oraz wyłonią zwycięzców konkursu.
  • Podczas konkursu uczniowie na odpowiednich poziomach otrzymają karty pracy do cichego czytania ze zrozumieniem, zapisują odpowiedzi na postawione pytania w czasie 45 minut.
  • Organizatorzy są odpowiedzialni za:
    • przygotowanie testów do konkursu,
    • przeprowadzenie konkursu,
    • sprawdzenie prac napisanych w konkursie,
    • wyłonienie zwycięzców i ogłoszenie wyników.
    W terminie 7 dni od daty przeprowadzenia konkursu organizator podaje do publicznej wiadomości wyniki punktowe, poprzez umieszczenie ich na stronie internetowej szkoły. Mistrzem czytania ze zrozumieniem zostanie uczeń, który uzyska najwięcej punktów. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów przez kilku uczniów, przyznane zostaną miejsca równorzędne.
 
Kryteria oceny:
  • poprawność odpowiedzi,
  • zrozumienie czytanego tekstu
Nagrody:
  • Uczestnicy konkursu otrzymują pozytywny wpis do zachowania.
  • Laureaci finału (I, II, III miejsce) w danej kategorii otrzymują nagrody rzeczowe, dyplomy z wyróżnieniem, pochwałę podczas szkolnego apelu, pozytywny wpis do zachowania, oraz najwyższa ocena z edukacji polonistycznej.
  • Nagrody zostaną wręczone na najbliższym apelu szkolnym po zakończonym konkursie.
Uwagi końcowe:
Sytuacje, które nie zostały przewidziane w regulaminie rozstrzyga Komisja Konkursowa