Podróżowanie przez czytanie
Kilka klas edukacji wczesnoszkolnej w roku szkolnym 2022/2023 bierze udział w IV edycji projektu edukacyjnego „Podróżowanie przez czytanie” mającym na celu zachęcanie dzieci do czytania książek, w tym lektur szkolnych.
Jest to forma wspaniałej przygody dla uczniów, a biorąc udział w tym projekcie chcemy pokazać, że czytanie lektur może być fajną zabawą integrującą klasę.
Projekt składa się z trzech modułów.
W każdym module wybieramy jedną lekturę:
Zajęcia związane są z miastem, krajem lub kontynentem, o którym była mowa w lekturze.
Już zrealizowaliśmy zadania modułu I - podróżowaliśmy po Polsce 😊
i otrzymaliśmy pierwsze certyfikaty.
Uczniowie wspólnie z nauczycielem wybrali jedną spośród zaproponowanych lektur, do której wspólnie wykonywali zadania.
Stworzyliśmy wspólnie z uczniami klasową chmurkę, którą umieściliśmy w kąciku czytelniczym w sali. Projektowaliśmy okładkę LEKTURNIKA, przygotowaliśmy lapbooki związane z treścią przeczytanej lektury, plakaty zachęcające innych do czytania, zaprojektowaliśmy grę planszową, zbieraliśmy do kolorowych pudełek różne rzeczy, które kojarzą się z lekturą – „LEKTURY W PUDEŁKU”.
Dzielimy się pomysłami i działaniami w grupie projektowej na facebooku.
A przed nami ciekawe podróże po Europie i po świecie.
Planujemy jeszcze w tym roku szkolnym wiele działań związanych z czytelnictwem – ale to będzie niespodzianka.
Cele projektu:
rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
rozwijanie aktywności czytelniczej,
doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
pogłębianie wiedzy na temat wybranych krajów na kuli ziemskiej, ich
piękna, różnorodności,
kultury i tradycji,
integracja zespołu klasowego,
współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych
szkół polonijnych.