Grudzień
Mimo nauki zdalnej w wielu klasach w ten
przedświąteczno-mikołajkowy czas my nadal kodujemy.
Grudzień to miesiąc, który kojarzy się nam ze świętami, Mikołajem, prezentami
… W szkole również na wielu przedmiotach poruszamy tę tematykę. Zaproponowaliśmy dzieciom sprawdzone i ulubione zadania, ciekawe i atrakcyjne zabawy, gry, ćwiczenia.
Każdy znalazł coś dla siebie, były pomysły na aktywności, które przybliżają naszym uczniom świąteczne symbole, tradycje i zwyczaje Bożego Narodzenia poprzez proste aktywności z kodowaniem: świąteczne obrazki do odkodowania i zakodowania, quizy
o świętach, odczytywanie kodu z planszy literowej, odczytywanie wyrazu zakodowanego poprzez ukryte symbole. Przygotowane karty pracy okazały się dla dzieci atrakcyjne, zmotywowały je do twórczej pracy, a przy okazji rozwinęły logiczne myślenie, orientację przestrzenną i utrwaliły wiedzę na temat tradycji świątecznych.
o świętach, odczytywanie kodu z planszy literowej, odczytywanie wyrazu zakodowanego poprzez ukryte symbole. Przygotowane karty pracy okazały się dla dzieci atrakcyjne, zmotywowały je do twórczej pracy, a przy okazji rozwinęły logiczne myślenie, orientację przestrzenną i utrwaliły wiedzę na temat tradycji świątecznych.
Uczniowie w ciągu tych trzech miesięcy pokazali, że potrafią być kreatywni, twórczy i aktywni. A my jako entuzjastki nowoczesnych technologii i kodowania staramy się, aby wplatać takie metody pracy w codziennych zajęciach.
Grudzień jest to miesiąc, który również kojarzy się z wspólnym czasem spędzonym z bliskimi. Świąteczne kodowanie miało również zachęcić dzieci do zabawy w kodowanie wspólnie z bliskimi
w rodzinnym gronie.
w rodzinnym gronie.
Myślę, że w tym miesiącu wszyscy poczuliśmy
zakodowaną magię świąt!
A oto nasi Mistrzowie Miesiąca:
A po świętach?
My oczywiście nie przestajemy kodować 😊
Rozpoczęła się mroźna pora roku, więc w styczniu – zakodowana zima.
„My się zimy nie boimy!”
Kto tym razem zostanie mistrzem?
Anna Rachwał