Deklaracja Dostępności Cyfrowej

Deklaracja dostępności
2025
Dostępność Cyfrowa
Informacje ogólne
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Heleny Raszki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawyą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej sp7.szczecin.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Dla stron https://sp7.szczecin.pl/ przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny stron: Test – European Internet Inclusin Initiative (pod adresem internetowym: https://www.accessibilitychecker.org, z którego wynika, że:
Treść niedostępna
- Obrazy nie mają atrybutu alt
- Brak wizualnego pomocnika dla klawiszy "TAB" oraz "SHIFT+TAB"
- W niektórych elementach brak wyraźnego kontrastu - (niweluje to przycisk kontrastu)
- Brakuje przycisku prześlij.
- Nie ma etykiety formantu formularza, która mogłaby identyfikować jego cel, a tytuł, który można alternatywnie
- Przycisk używany do etykietowania formantu formularza nie ma wartości tekstowej, która może służyć do identyfikowania jego przeznaczenia
- Element wejściowy typu radio, pole wyboru, plik, tekst lub hasło, element wyboru lub obszar tekstowy nie ma tytułu ani powiązanej etykiety.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Wykożystano narzędzia:
- Strona - https://www.accessibilitychecker.org/
- Wtyczka przeglądarki - Accessibility Insights for Web
- Wtyczka przegladarki - ARC Toolkit
- Lista kontrolna do samodzielnego badania dostępności cyfrowej strony internetowej i jej zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Opracowanie: Departament Społeczeństwa Informacyjnego, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Dostępność architektoniczna
Budynek przy ul. Złotowskiej 86
- Główny dojazd do posesji prowadzi od ulicy Jantarowej.
- W tym rejonie umieszczono parking, z którego alejkami pieszymi można dojść do wejścia głównego. Wyznaczone są 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Wejście główne do budynku zlokalizowane jest w środkowej części całego kompleksu (od strony południowo-zachodniej).
- Jest podjazd dla wózków.
- Przy wejściu po lewej stronie, na wysokości ok. 150 cm znajduje się domofon umożliwiający przywołanie obsługi.
- Budynek przy ul. Złotowskiej 86 jest to obiekt dwukondygnacyjny.
- W budynku znajduje się winda.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.
- Brak oznaczenia kontrastowego oraz systemu pętli indukcyjnych. Dopuszcza się wstęp z psem asystującym.
- Budynek szkoły trzykondygnacyjny.
- Trzy wejścia główne do budynku od ul. Czesława Miłosza prowadzą bezpośrednio z chodnika lub rampy.
- Przy wejściach, po lewej stronie na wysokości ok. 150 cm znajdują się domofony umożliwiający przywołanie obsługi.
- Sektor sportowy dwukondygnacyjny.
- Wewnątrz budynku komunikacja pionowa dla osób niepełnosprawnych, odbywa się za pomocą windy osobowej, łączącej wszystkie kondygnacje budynku łącznie z sektorem sportowym - klatka schodowa nr IV.
- W budynku na każdej kondygnacji znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych z systemem przyzywowym.
- Pomieszczenia wewnątrz budynku oznaczone powiększonym drukiem dla osób niedowidzących lub słabowidzących (brak oznaczeń w alfabecie Braille’a).
- W budynku nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego oraz systemu pętli indukcyjnych.
- Dopuszcza się wstęp z psem asystującym.
- W obrębie szkoły znajdują się 2 parkingi z wyznaczonymi miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych
- od ul. Kredowej 1 miejsce parkingowe
- od ul. Czesława Miłosza 3 miejsce parkingowe.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Dostępność Cyfrowa
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jarosław Brudecki, jbrudecki@sp7.eu. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 91 4 269 830. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, nastąpi najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Dostępność Architektoniczna
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mariusz Szeliga, mszeliga@sp7.eu. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 91 426 98 30. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Budynek przy ul. Czesława Miłosza 3
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Grażyna Staniszewska, gstaniszewska@sp7.eu. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 91 817 11 07. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie elementu, którego dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji,
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, nastąpi najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.