codeweek 24
W październiku uczniowie klas 1-3 już po raz kolejny aktywnie uczestniczyli w Europejskim Tygodniu Kodowania – CodeWeek. Dołączyliśmy do miliona organizatorów i uczestników, by rozwijać nowe pomysły i wprowadzać innowacje na przyszłość. Celem akcji jest promowanie programowania i umiejętności cyfrowych wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób - to jedne z najważniejszych kompetencji, które otwierają przed uczniami nowe możliwości.
Dzieci poprzez gry i zabawy uczyły się kodowania i podstaw programowania, rozwiązując ciekawe zadania o różnym stopniu trudności, rozwijały kreatywność, logiczne myślenie oraz ciekawość. Z tej okazji zostały przygotowane gazetki nt. CodeWeeku oraz ciekawe
i kreatywne zajęcia. Uczniowie wykonywali zadania podczas edukacji informatycznej, ale również – matematycznej, przyrodniczej, polonistycznej, nawet podczas zajęć wychowania fizycznego. Nauczyli się podstawowych pojęć związanych z kodowaniem oraz strategii rozwiązywania problemów korzystając z kolorowych kart, kolorowych kubeczków, gier planszowych, zaszyfrowanych obrazków, dyktand graficznych, mat do kodowania, tablicy interaktywnej, itp.
i kreatywne zajęcia. Uczniowie wykonywali zadania podczas edukacji informatycznej, ale również – matematycznej, przyrodniczej, polonistycznej, nawet podczas zajęć wychowania fizycznego. Nauczyli się podstawowych pojęć związanych z kodowaniem oraz strategii rozwiązywania problemów korzystając z kolorowych kart, kolorowych kubeczków, gier planszowych, zaszyfrowanych obrazków, dyktand graficznych, mat do kodowania, tablicy interaktywnej, itp.
Kodowanie to świetna zabawa i nauka, umiejętność pracy w zespole.
W podziękowaniu za udział w akcji klasy otrzymały certyfikaty.
Chociaż CodeWeek dobiegł końca, my dalej będziemy kontynuować przygody z programowaniem w ramach projektu:
„BAWIĘ SIĘ, KODUJĘ, PROGRAMUJĘ”.