Regulamin
I Postanowienia ogólne
§1
- Rada Rodziców zwana dalej Radą działa na podstawie ustawy o systemie oświaty statutu szkoły i niniejszego regulaminu
§2
- Jeśli w czasie kadencji Rady z jej składu ubędzie członek Rady (przedstawiciel oddziału) organizuje się nowe lub uzupełniające wybory do Rady.
- Rada podejmuje decyzję o przeprowadzeniu wyborów nowych lub uzupełniających i określa zasady ich przeprowadzenia.
§3
- Rada może tworzyć komisje i zespoły zadaniowe o charakterze opiniując - doradczym.
- Zasady tryb tworzenia oraz zadania komisji i zespołów ustala Rada.
II Wybory do Rady
§1
- Wybory do Rady reguluje Ustawa o systemie oświaty z 11 kwietnia 2007 roku Dz.U. 2007 nr 80, poz. 542.Oddziałowa Rada Rodziców wybierana jest w tajnym głosowaniu przeprowadzonym przez wychowawcę klasy na pierwszym ogólnym zebraniu rodziców lub opiekunów prawnych uczniów danej klasy w każdym roku szkolnym, przy czym obowiązuje zasada, że jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic lub opiekun.
- Przedstawiciel Oddziałowej Rady Rodziców może reprezentować tylko jedną klasę.
- W przypadkach losowych przedstawiciel Oddziałowej Rady Rodziców może być reprezentowany przez osobę, która uzyskała kolejną niższą liczbę głosów. Osoba ta zachowuje wszelkie prawa i obowiązki reprezentanta Oddziałowej Rady Rodziców.
III. Władze Rady
§1
- Rada wybiera ze swojego grona Przewodniczącego Rady, Zastępcę Przewodniczącego, Sekretarza i Skarbnika.
§2
- Przewodniczący Rady organizuje prace Rady zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady reprezentuje Radę na zewnątrz.
- Zastępca Przewodniczącego Rady przejmuje obowiązki Przewodniczącego w czasie jego nieobecności. Zakres działań Zastępcy ustala Przewodniczący.
- Sekretarz Rady odpowiada za dokumentację Rady i protokołowanie jej posiedzeń.
- Skarbnik Rady odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem gromadzonym przez Radę.
- Komisja Rewizyjna nadzoruje pracę Rady w tym działalność finansową. Raz w roku Komisja Rewizyjna stawia rodzicom sprawozdanie z wykonywanego nadzoru.
IV. Posiedzenia Rady
§1
- Posiedzenia Rady odbywają się w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
- Poza terminami ustalonymi w harmonogramie posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący, powiadamiając członków Rady, co najmniej siedem dni przed terminem posiedzenia. W szczególnych uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może zwołać posiedzenia Rady w trybie pilnym bez zachowania siedmiodniowego terminu.
- Posiedzenia Rady mogą być również zwoływane w każdym czasie: z inicjatywy 1/3 składu Rady, na wniosek Dyrektora Szkoły lub Rady Pedagogicznej.
§2
- Przygotowanie posiedzenia Rady jest obowiązkiem Przewodniczącego. Członkowie Rady na siedem dni przed posiedzeniem otrzymują projekt porządku obrad. Projekt porządku obrad jest zamieszczony także na stronie internetowej szkoły.
- Posiedzenia Rady są prowadzone przez Przewodniczącego lub upoważnionego członka Rady.
- W posiedzeniach Rady może brać udział z głosem doradczym Dyrektor lub inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.
- Posiedzenie Rady jest ważne, jeśli bierze w nim udział, co najmniej połowa członków Rady.
§3
- Posiedzenia Rady są protokołowane.
- Protokoły posiedzeń Rady są przyjmowane przez Radę w drodze głosowania na następnym posiedzeniu Rady.
V. Podejmowanie uchwał
§1
- Rada obraduje na zebraniach i podejmuje uchwały w sprawach należących do ich kompetencji określonych w ustawach oraz przepisach wydawanych na podstawie tych ustaw.
- Uchwały Rady są podejmowane w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
- Głosowanie w sprawach personalnych odbywa się w trybie tajnym.
§2
- Uchwały Rady są numerowane w sposób ciągły w danym roku szkolnym.
§3
- Opinie Rady są wydawane w takim samym trybie, co uchwały.
VI. Prawa i obowiązki członków Rady.
§1
- Członkowie Rady mają prawo:
- dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczego poza informacjami dokumentami uznanymi za poufne lub dotyczącymi spraw personalnych.
- wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach szkoły
- głosowania na równych prawach w przypadku wszystkich decyzji podejmowanych przez Radę.
- Członkowie Rady mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach rady.
- Nieobecność przedstawiciela Oddziałowej Rady Rodziców lub jego zastępcy skutkuje poinformowaniem wychowawcy danej klasy.
- Żadne z członków Rady Rodziców nie ma prawa indywidualnie zajmować oficjalnego stanowiska w sprawach dotyczących szkoły bez porozumienia z pozostałymi członkami Rady Rodziców.
VII. Fundusze Rady
§1
- Rada może gromadzić fundusze przeznaczone na działalność statutową szkoły
§2
- Szczegółowe zasady wydatkowania funduszu Rady są ustalane corocznie przez Radę w preliminarzu budżetowym.
- Środki z funduszu Rady mogą być przeznaczone jedynie na zadania, które wynikają ze statutu szkoły.
- Rada gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności Szkoły z następujących źródeł:
- składek wnoszonych przez Rodziców lub opiekunów prawnych uczniów szkoły,
- darowizn osób prywatnych i instytucji,
- wpływów z instytucji i organizacji społecznych
- innych źródeł
- Środki finansowe zgromadzone w funduszu Rady mogą być przeznaczone na:
- dofinansowanie zajęć pozalekcyjnych i nadobowiązkowych
- dofinansowanie imprez szkolnych o charakterze kulturalnym lub oświatowym
- zakup pomocy dydaktycznych i naukowych
- nagrody dla uczniów za wyniki w nauce i osiągnięcia w konkursach
- promocję szkoły
- inne cele zgodne z obowiązującym prawem
§3
Pisemnie wnioski o środki z funduszu Rady mogą składać:
- Dyrektor
- Rada Pedagogiczna
- Samorząd Uczniowski
- Uchwały Rady Rodziców
§4
- Rada ma wydzielone konto bankowe.
- Środkami zgromadzonymi na koncie Rady dysponuje za pośrednictwem dwóch upoważnionych osób:
- Przewodniczącego i Skarbnika
VIII. Postanowienia końcowe